Science

קורסים מדעיים לילדים סקרנים

מה זה קורס מדעי לילדים סקרנים?

תופעות מדהימות יתגלו במגוון ניסויים מדליקים שיהפכו את הילדים למדענים צעירים.

אנו מספקים קורסים אקדמיים לילדים בתחומים רבים במדעים-
פיזיקה, כימיה, אופטיקה, אקוסטיקה, מטאורולוגיה ועוד…
כל קורס כולל מדע ברמה אקדמית גבוהה בשפה פשוטה. התלמידים לומדים דרך הידיים עקרונות מדעיים על ידי הרכבת ערכות מדע אישיות שכל ילד לוקח הביתה.
כל ערכה ממחישה עיקרון מדעי בצורה פשוטה דרך חקר, ניסוי ומשחק.
כל קורס מכיל כ-26 מפגשים של מגוון הדגמות וניסויים משולבים בערכות מדע אישיות.
כל מפגש (1 ש“ש , כ-45 דק‘) בנוי מתוכן מדעי מעורר השראה, וכולל הרכבת ערכות וניסויים
בליווי מערכי השיעור  מפורטים, כך שכל אחד יכול להעביר את הקורס ללא צורך בידע קודם!

ניתן  להזמין את קורסי המדע גם ללא הדרכה מטעם המדען הצעיר, התכנים מונגשים להעברה עצמית.

CRS01

בארץ הכוחות הטובים

יסודות המכניקה והכוחות המוחשיים סביבנו

חקרו את פעולת הצוללת, את הסיבה לכך שאניות אינן שוקעות ואת הסוד שגורם לצנחן ליפול לאט. גלו את מגוון הכוחות ואת השפעתם על העולם הסובב אותנו.

מחצית א- הכוח האלסטי וכוח החיכוך, כוח הכבידה והתנגדות האוויר, בליסטיקה, תופעת ההתמדה וכוח הסחרור, סיבוב לוויינים וכוכבי הלכת.

מחצית ב- שקיעה וציפה, כוח ארכימדס, צפיפות נוזלים, כלי שיט וצוללות.

 



מומלץ לכיתות א-ד

 



27 מפגשים 1 ש“ש

 



יסודות המכניקה והכוחות המוחשיים סביבנו

 



15 ערכות מדע אישיות

 

בארץ הכוחות הטובים 1

CRS02

אנא בכח

מכניקה-כוחות אווירודינמיים והשדה המגנטי

בנו כדור פורח, מכונית מגנטית או מצפן צף, חקרו את כיווני המצפן, את פעולת המגנט ואת עוצמת הכח של הגזים השונים. גלו את חוקי הכח המגנטי והשדה המגנטי, את עקרונות כח העילוי ומהם השימושים של הכוחות האלו בעולמנו .

מחצית א- כח העילוי, תרמיקה וכדורים פורחים, רוח.

מחצית ב- קוטביות, תכונות ועוצמת המגנט, שדה מגנטי ומצפן.

 



מומלץ לכיתות א-ד

 



27 מפגשים 1 ש“ש

 



מכניקה-כוחות אווירודינמיים והשדה המגנטי

 



11 ערכות מדע אישיות

 

2 אנא בכח- פיזיקה

CRS03

תנועה ביבשה באוויר ובים

אינטראקציה של כוחות-החוק השלישי של ניוטון

כיצד המצאות "במשקל כבד" כמו טילים, מטוסי סילון ולוויינים עובדים? בנו ערכות מדע אישיות בנושאי "פעולה ותגובה" שיגלו לכם כיצד טילים עפים כל כך רחוק, איך בעבר פרצו חומות גדולות? ומהו החוק השלישי של ניוטון?

מחצית א- החוק השלישי של ניוטון, הכפלת כח אלסטי, ציפה והיגוי.

מחצית ב- תופעת הרתע, אפקט ברונלי, שיגור טיל, ריחוף והעדר חיכוך.

 



מומלץ לכיתות ג-ו

 



26 מפגשים 1 ש“ש

 



אינטראקציה של כוחות-החוק השלישי של ניוטון

 



10 ערכות מדע אישיות

 

3---תנועה ביבשה באוויר ובים

CRS04

מה נשמע? – אקוסטיקה

גלו תופעות אקוסטיות מדהימות בסדרה של ניסויים מיוחדים. איך נוצר הקול, וכיצד הוא מגיע לאוזננו? האם ניתן לדבר על הירח? כיצד מתקשרים בעלי החיים? גלו תופעות מפתיעות הקשורות בקול כמו תותח אוויר וכיצד לכבות אש בעזרת הקול. בנו המצאות מוכרות וחשובות כמו גיטרה וטלפון קווי וצאו למסע בעקבות הקול.

מחצית א- תופעות אקוסטיות, עוצמה ותדירות הקול, גלי קול, כיוון הקול, מהירות הקול לעומת האור

מחצית ב- כלי נשיפה, כלי הקשה, שמיעה של בעלי חיים, סף השמיעה, מורס, תהודה.



מומלץ לכיתות ג-ו

 



25 מפגשים 1 ש“ש

 



אקוסטיקה—קולות וצלילים

 



10 ערכות מדע אישיות

 

4 מה נשמע- אקוסטיקה

CRS05

ויהי אור—אופטיקה

לימדו דברים מדהימים במהירות האור! בקורס נלמד על תנועת השמש והשפעתה על הצל, תנועת האור, סוגי עדשות, המצלמה האנושית, זכוכית מגדלת ועוד. נבנה מצלמת שמש, נמדוד זמן בעזרת שעון שמש ונהנה מהרכבת ערכות מדע שאפשר לקחת הביתה.

מחצית א- מקורות האור, קרני אור בנוזל או גז, צל, תנועת השמש, שעון שמש, שקיפות, חוק ההחזרה, מראות.

מחצית ב- מהירות האור, עדשות, אשליות אופטיות, זכוכית מגדלת, מבנה העין, עיוורון, צבעים .

 



מומלץ לכיתות ג-ו

 



29 מפגשים 1 ש“ש

 



אופטיקה

 



13 ערכות מדע אישיות

 

5 אופטיקה

CRS07

בושם המדע—כימיה

בחיים חייבים כימיה! השתמשו בחומרים שונים כדי ליצור תופעות מיוחדות ולגלות דברים נסתרים. בקורס נתנסה בכלי מעבדה אמתיים, נרכיב ערכות מדע אישיות ובאמצעותם נתנסה במגוון נושאים כגון כרומטוגרפיה, תחמוצות, מוליכות, כתב סתרים, איך הופכים יין למים ועוד ניסויים מדהימים.

מחצית א- תופעות ותכונות של גופים, קשיות ואלסטיות, פילמור, היכרות עם המעבדה, כרומטוגרפיה, תחמוצות .

מחצית ב- מד מוליכות מוצקים ונוזלים, שעון כימי, טיל כימי, כתב סתרים כימי.

 



מומלץ לכיתות ד-ח

 



26 מפגשים 1 ש“ש

 



כימיה דסקריפטיבית

 



10 ערכות מדע אישיות

 

7 בושם המדע- כימיה

CRS08

פיזיקה בשיווי משקל

בנו נקודת משען, אנך בנאים, ליצן הפוך וגלגל עקשן, חקרו את חוק המנוף, היכן מסתתר מרכז הכובד, ואיך מגיעים לשיווי משקל, גלו סודות מהקרקס ואיך בודקים אם אוטובוס קומתיים בטיחותי

מחצית א- מרכז הכובד, כח הכבידה, שיווי משקל, זווית נטייה.

מחצית ב- משקל ומסה, חוק המנוף, שיווי משקל בטכנולוגיה.

 



מומלץ לכיתות ד-ח

 



26 מפגשים 1 ש“ש

 



פיזיקה בשיווי משקל

 



13 ערכות מדע אישיות

 

8 פיזיקה בשיווי משקל

CRS09

מטאורולוגיה

מזג האוויר

חיינו מושפעים רבות ממזג האוויר במשך עונות השנה, גלו וחקרו על מזג האוויר, טמפרטורות, בנו טרמומטר, מד לחות, ברומטר ומד גשם, חקרו את הרוח, עוצמתה וכיווניה, את מחזור המים בטבע ועוד.

מחצית א- טמפרטורה, מצבי צבירה, התאדות, מחזור המים, לחות, לחץ אוויר ועומס חום.

מחצית ב- אטמוספירה, סופות ורוחות, יום ולילה, השמש, אקלים, חילופי עונות.

 



מומלץ לכיתות ד-ח

 



24 מפגשים 1 ש“ש

 



מטאורולוגיה -מזג האוויר

 



6 ערכות מדע אישיות, תחנה מטאורולוגית

 

9 מטרולוגיה

CRS01

בארץ הכוחות הטובים

יסודות המכניקה והכוחות המוחשיים סביבנו

חקרו את פעולת הצוללת, את הסיבה לכך שאניות אינן שוקעות ואת הסוד שגורם לצנחן ליפול לאט. גלו את מגוון הכוחות ואת השפעתם על העולם הסובב אותנו.

מחצית א- הכוח האלסטי וכוח החיכוך, כוח הכבידה והתנגדות האוויר, בליסטיקה, תופעת ההתמדה וכוח הסחרור, סיבוב לוויינים וכוכבי הלכת.

מחצית ב- שקיעה וציפה, כוח ארכימדס, צפיפות נוזלים, כלי שיט וצוללות.

 

מומלץ לכיתות א-ד

27 מפגשים 1 ש“ש

יסודות המכניקה והכוחות המוחשיים סביבנו

15 ערכות מדע אישיות

בארץ הכוחות הטובים 1

CRS02

אנא בכח

מכניקה-כוחות אווירודינמיים והשדה המגנטי

בנו כדור פורח, מכונית מגנטית או מצפן צף, חקרו את כיווני המצפן, את פעולת המגנט ואת עוצמת הכח של הגזים השונים. גלו את חוקי הכח המגנטי והשדה המגנטי, את עקרונות כח העילוי ומהם השימושים של הכוחות האלו בעולמנו .

מחצית א- כח העילוי, תרמיקה וכדורים פורחים, רוח.

מחצית ב- קוטביות, תכונות ועוצמת המגנט, שדה מגנטי ומצפן.

 

מומלץ לכיתות א-ד

27 מפגשים 1 ש“ש

מכניקה-כוחות אווירודינמיים והשדה המגנטי

11 ערכות מדע אישיות

2 אנא בכח- פיזיקה

CRS03

תנועה ביבשה באוויר ובים

אינטראקציה של כוחות-החוק השלישי של ניוטון

כיצד המצאות "במשקל כבד" כמו טילים, מטוסי סילון ולוויינים עובדים? בנו ערכות מדע אישיות בנושאי "פעולה ותגובה" שיגלו לכם כיצד טילים עפים כל כך רחוק, איך בעבר פרצו חומות גדולות? ומהו החוק השלישי של ניוטון?

מחצית א- החוק השלישי של ניוטון, הכפלת כח אלסטי, ציפה והיגוי.

מחצית ב- תופעת הרתע, אפקט ברונלי, שיגור טיל, ריחוף והעדר חיכוך.

 

מומלץ לכיתות ג-ו

26 מפגשים 1 ש“ש

אינטראקציה של כוחות-החוק השלישי של ניוטון

10 ערכות מדע אישיות

3---תנועה ביבשה באוויר ובים

CRS04

מה נשמע? - אקוסטיקה

גלו תופעות אקוסטיות מדהימות בסדרה של ניסויים מיוחדים. איך נוצר הקול, וכיצד הוא מגיע לאוזננו? האם ניתן לדבר על הירח? כיצד מתקשרים בעלי החיים? גלו תופעות מפתיעות הקשורות בקול כמו תותח אוויר וכיצד לכבות אש בעזרת הקול. בנו המצאות מוכרות וחשובות כמו גיטרה וטלפון קווי וצאו למסע בעקבות הקול.

מחצית א- תופעות אקוסטיות, עוצמה ותדירות הקול, גלי קול, כיוון הקול, מהירות הקול לעומת האור

מחצית ב- כלי נשיפה, כלי הקשה, שמיעה של בעלי חיים, סף השמיעה, מורס, תהודה.

מומלץ לכיתות ג-ו

25 מפגשים 1 ש“ש

אקוסטיקה—קולות וצלילים

10 ערכות מדע אישיות

4 מה נשמע- אקוסטיקה

CRS05

ויהי אור—אופטיקה

לימדו דברים מדהימים במהירות האור! בקורס נלמד על תנועת השמש והשפעתה על הצל, תנועת האור, סוגי עדשות, המצלמה האנושית, זכוכית מגדלת ועוד. נבנה מצלמת שמש, נמדוד זמן בעזרת שעון שמש ונהנה מהרכבת ערכות מדע שאפשר לקחת הביתה.

מחצית א- מקורות האור, קרני אור בנוזל או גז, צל, תנועת השמש, שעון שמש, שקיפות, חוק ההחזרה, מראות.

מחצית ב- מהירות האור, עדשות, אשליות אופטיות, זכוכית מגדלת, מבנה העין, עיוורון, צבעים .

 

מומלץ לכיתות ג-ו

29 מפגשים 1 ש“ש

אופטיקה

13 ערכות מדע אישיות

5 אופטיקה

CRS07

בושם המדע—כימיה

בחיים חייבים כימיה! השתמשו בחומרים שונים כדי ליצור תופעות מיוחדות ולגלות דברים נסתרים. בקורס נתנסה בכלי מעבדה אמתיים, נרכיב ערכות מדע אישיות ובאמצעותם נתנסה במגוון נושאים כגון כרומטוגרפיה, תחמוצות, מוליכות, כתב סתרים, איך הופכים יין למים ועוד ניסויים מדהימים.

מחצית א- תופעות ותכונות של גופים, קשיות ואלסטיות, פילמור, היכרות עם המעבדה, כרומטוגרפיה, תחמוצות .

מחצית ב- מד מוליכות מוצקים ונוזלים, שעון כימי, טיל כימי, כתב סתרים כימי.

 

מומלץ לכיתות ד-ח

26 מפגשים 1 ש“ש

כימיה דסקריפטיבית

10 ערכות מדע אישיות

7 בושם המדע- כימיה

CRS08

פיזיקה בשיווי משקל

בנו נקודת משען, אנך בנאים, ליצן הפוך וגלגל עקשן, חקרו את חוק המנוף, היכן מסתתר מרכז הכובד, ואיך מגיעים לשיווי משקל, גלו סודות מהקרקס ואיך בודקים אם אוטובוס קומתיים בטיחותי

מחצית א- מרכז הכובד, כח הכבידה, שיווי משקל, זווית נטייה.

מחצית ב- משקל ומסה, חוק המנוף, שיווי משקל בטכנולוגיה.

 

מומלץ לכיתות ד-ח

26 מפגשים 1 ש“ש

פיזיקה בשיווי משקל

13 ערכות מדע אישיות

8 פיזיקה בשיווי משקל

CRS09

מטאורולוגיה

מזג האוויר

חיינו מושפעים רבות ממזג האוויר במשך עונות השנה, גלו וחקרו על מזג האוויר, טמפרטורות, בנו טרמומטר, מד לחות, ברומטר ומד גשם, חקרו את הרוח, עוצמתה וכיווניה, את מחזור המים בטבע ועוד.

מחצית א- טמפרטורה, מצבי צבירה, התאדות, מחזור המים, לחות, לחץ אוויר ועומס חום.

מחצית ב- אטמוספירה, סופות ורוחות, יום ולילה, השמש, אקלים, חילופי עונות.

 

מומלץ לכיתות ד-ח

24 מפגשים 1 ש“ש

מטאורולוגיה -מזג האוויר

6 ערכות מדע אישיות, תחנה מטאורולוגית

9 מטרולוגיה

שיעור לדוגמא

בקורסים שלנו יש את כל מה שצריך כדי ללמד מדע וטכנולוגיה

מדע אקדמאי גבוה
מונגש בשפה ברורה

פיתוח אישי לכל תלמיד-
לימוד דרך הידיים

כל תלמיד מרכיב בעצמו ערכת מדע אישית שלוקח איתו הביתה בסוף הפעילות, לאחר שחקר וערך ניסויים. 

עשה זאת בעצמך

אין צורך בידע קודם!
מקבלים כל מה שצריך 
לצורך העברת שיעור שלם

קורס STEM שנתי

קורס מלא, לאורך כל השנה
מעורר השראה בדרך חוויתית  אצל כל תלמיד

לקוחות ממליצים

חומרי הקורסים מונגשים למורה ולתלמיד באופן רהוט, ברור וקליט. התלמידים נחשפים לחוקים המומחשים בצורה כל כך פשוטה כך שכולםםםם מבינים ויודעים!!
דבורי
בי"ס רמות הוד השרון
רציתי רק להגיד לך שטליה כל פעם חוזרת מאושרת ומתלהבת מהשיעור שלך איתם והפרויקטים שאת עושה איתם מקסימים​.
אבישי
אבא של טליה
הקורס מעולה, משלב הרבה בנייה, מגניב את הילדים ומלמד.
אופיר
מדריך בקורס במבוא חורון
יש התלהבות אדירה מהתכנית, תלמידים מתחננים להשתתף בחוגים, משוב חיובי גם מצד ההורים.
הרב ציון
עמנואל 17.5.18

שאלות ותשובות

בקורסים של המדען הצעיר הילדים לומדים דרך הידיים.
מרכיבים מעבדות אישיות, חוקרים ולומדים לאהוב את המדע בדרך חווייתית.
לחצו כאן כדי לקרוא עוד על שיטת .B.E.L.L הייחודית

כל ילד יוצא מהשיעור עם מעבדה אישית שהוא הרכיב וערך בה ניסויים
כאשר הוא יודע להסביר את העקרונות המדעיים שמפעילים את הערכה.

כמות התלמידים המינימלית להזמנת קורס היא 15 תלמידים
הפעילות מועברת במיטבה בקבוצות עם 15-25 תלמידים
בקבוצות גדולות יותר מומלץ מאוד שיהיה יותר ממדריך אחד.

אין צורך במדריך חיצוני
כל אחד יכול להעביר את הפעילות גם בלי רקע מדעי קודם!
הקורס מגיע עם מערך שיעור מפורט הכולל הסבר מדעי, הוראות הרכבה וניסויים

אנחנו כאן בשבילך